Det är inte nådigt att de kastar in så jävla många VM-lopp i streckspelen nu. Måndag-tisdag kommer jag inte röra i med en tång, den tiden kommer verkligen behövas för att reda ut onsdagens röra.
Hyggligt av dem att ge kuskarna hyggligt travsäkra kallblod ändå. Men Ohlsson måste ju ha enorm extra fördel av sin rutin i just det loppet. Formstark häst också. Men bakspår på kort tyvärr.
Super Photo Bood var faktiskt den första jag såg i sjunde loppet som stack ut. Sen hittade jag Spickleback. Vi har ju fördel redan vid kusken, sen gjorde hästen en stenbra sverige-comeback senast trots att han bara var fyra. Spår hela vägen och höll Illuminati ifrån sig. De som var före i mål var alla bättre hästar än i det här loppet och satt på innerspår hela långa vägen. Har kollat på loppet bara 3 minuter än, men det känns nästan lika givet som i onsdags att spiken landar på den (troliga) favoriten!
Lutar åt favoritspik i sista också faktiskt. Tokbra form på Au Pair Girl och i min bok är Björn en jävligt mycket bättre driver än vad Bergh är! Bakspår. Möter äldre. Men ändå, som ekipage sett bör det vara urstarkt. Tåls att stötas och blötas lite ändå, analysen här känns inte riktigt lika given som i loppet före.
Att tänka på lite i VM-loppen också är ju att det kan bli "konstigt kört" på flera olika vis. Förutom att kuskarna har lite olika körstilar så är det ju så att placeringarna är värdefulla på ett lite annat sätt än i vanliga lopp. Man bränner nog inte gärna hästen på en körning för att kunna bärga vinsten eller die trying. Får lov att göra en genomgång på de lopp de kört innan, kommer många imorrn och på tisdag att spana in!