Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-30, 13:43   #11
asgaya3141

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3481
Standard

4.Barack La Marc V64-2 – Sofia Adolfsson (Hei Ve)
- Det här är en otroligt fin häst och en riktigt bra montéhäst. Jag har bara ridit honom ett fåtal gånger och bara vunnit en gång med honom, men jag gillar verkligen hästen. Senast var han jätte-, jättebra. Det blev många omstarter och till slut stressade han upp sig så pass mycket att han inte klarade andraspåret, men sedan var han jätteduktig och utan galoppen hade han nog vunnit. Idag är det bilstart och jag har inte ridit honom bakom bilen tidigare, men han brukar sköta sig i bilstart. Det är ingen häst man kastar iväg utan vi får väl ta en beskedlig start. Jag håller hästen högt och det är klart att jag måste tro att vi har bra chans att sluta i absoluta toppen. Det finns några intressanta hästar med i loppet och det är inte givet att jag har bästa hästen då det är några andra hästar som gått bra i monté. Främst är det Västerbochecklight som var duktig senast och som säkert gått framåt med det loppet. Balotelli var också duktig i loppet i Danmark. Sedan ska en sådan som Harmon Boko göra första starten under sadel och de har säkert testat den hästen i jobb, så de vet att han fungerar under sadel. Det kan vi nog vara rätt säkra på, men sedan får vi se hur pass bra den här, det är ju svårbedömt, säger Sofia Adolfsson.