Citat:
Ursprungligen postat av johannesv
Tack för Roly Bear. Satt ju klockrent. Fick 2.46 i odds på ATG.
Tycker många ger bort loppen ibland. Testa att utmana lite istället. Tänker på första loppet. Känns som så tam styrning från vissa ibland.
Jaja känns som en favoritomgång idag tyvärr.
|
Lite turligt att två av favoriterna felade bort sig annars hade det nog blivit svårt, jag trodde nog att han skulle ha chans på seger med den fina resan men var inte bra nog helt enkelt.
Du ville ha tuffa styrningar sa du? Kika på Svanstedts körning med
Select Yankee då, inte många som väljer den taktiken. Skulle gissa att ägarna beställt det upplägget, för jag kan inte tro att Åke skulle välja att köra på det viset med en så fin häst annars när det gällde "småpengar". Sen gick det 14 på varvet i första loppet så jag tycker nog inte det var så tamt, men jag håller med dig i sak, det brukar bli en hel del blufflopp på valla i vanliga fall. Jag undrar hur många kuskar som hade lyckats vinna med
Traveling Man idag, jag gissar på inte fler än 10.
Inte mycket att gräma sig över idag.
Middle East hade jag som klar sistahäst och ingen tanke på att gardera stort där. Milton Kronos däremot hade jag nog petat in på 4 streck vid gardering. Tråkigt att inte
Cash Is Fun Zaz gick in, jag tror att han kunde ha vunnit om han styrts annorlunda, men då hade givetvis galopprisken varit desto större.
Dagens sumpade spel: Tro stenhårt på
Boca Moon Star ledning från start till mål i lopp 10. Skippa att spela vinnare/plats och istället göra tvilling med den som utgång och plocka bort ledaren/rygg ledaren-komben 1/8 på 39ggr
Imorgon ser jag fram emot fyraåringsloppet i DD-1, skippar nog spelet och njuter av sporten. I V65-2 blir
2 Västerbo Offspring överskattad och
5 Indium bortglömd.