Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-01, 12:07   #43
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Blir förvånad att du av alla försvarar att spela V65 vid jackpot?

Vad menar du med att det inte behövs mega-babian-system för att komma upp i motsvarande utdelning för femmorna vid jackpot? Snittet ligger säkert över 40 (nu gissar jag vilt) vid jackpot. Och om man spelar reducerat som jag tror att även du gör, då blir det aldrig dom mängderna med femmor som krävs!

Det behövs inga 40x5r för att det ska utgöra en väsentlig del av den där andra raden med 6r. Låt säga att totala 5r-vinsten 20% av den totala vinsten. Dvs 1.2 x6r-utd. Då blir uppsidan av V6-valet bara x1.67 ( av vad man skulle ha vunnit annars ). Alla utfall drabbas inte exakt lika hårt av det här. Att det i extremfallen skulle t o m ger mindre med V65 än med V6 är bara en del av den totala summeringen av uppsidor och nersidor.

Nersidan består även av man med V6 missar betydligt finare sidovinster när man får 5 eller 4 rätt på V65 än på V64.

Sedan spelar det även in vilka utfall man siktar mot. Det händer då och då ( oftare på V65 än V64! ) att det blir "ensam vinnare" med V6 på V65 som då får lika mycket på 2x6r som det skulle blivit på 1x6r. Generöst ger de också bort en stor del av 5r-potten till de som bara klarade 5r.

@Grant.

När man räknar på uppsidan så är det kvoten mellan det man får med V6 delat med det man skulle fått utan V6 som är det intressanta. Och det blir ofta lägre än man kan drömma om. Och då har jag inte ens räknat in att de flesta har ett varians- och brm-problem att hantera på travstreckspelen.