Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-21, 11:14   #5
Betongbarn

Betongbarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: -1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Top Notch Visa inlägg
Om du inte visste så går pengarna man skänker till Haiti först till fn byggnaden

Sen tycker jag att u-länderna redan får tillräckligt med bidrag om jag inte minns fel så får skänker Sverige ca 9 miljarder per år till bistånd

Skänk pengarna till något som går till Sverige istället tex cancerforskning etc
Personligen tycker jag att folket i Haiti behöver pengarna mer än våra cancersjuka, även om det är ett gott ändamål det med.

Spelar ingen roll om Sverige skänker 9 eller 900 miljarder, uppenbarligen räcker inte pengarna.
"Vi i Sverige skänker 9 miljarder", frågan till dig blir då, "hur mycket skänker du?" ...

Läkare utan gränser är kända för att "ta sig fram överallt", även om det säkert finns korruption även inom läkare utan gränser så tror jag att större delen av pengarna går till något vettigare än vad jag gör med dom.

200kr e vad jag bränner på pizzerian en kväll, 75 på pizza, 25 på en glass och sen två starköl. Även om 50% av mina 200kr försvinner på vägen till "där de behövs" pga att någon fifflar så är det i alla fall någon stackare som får nytta av en hundring.

Nu är ju inte svenskar direkt kända för att vara givmilda, och 100 besök i tråden och tre svar styrker väl det rätt bra...

Thomas: Du förtjänar en klapp på axeln
Än så länge bara du och jag, kanske blir vi fler som hjälper till?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat