Citat:
Ursprungligen postat av Slurf
Är det någon som har hamnat i stora problem med skatteverket efter att ha spelat på t ex pinnacle? Så länge man inte gör uttag på mer än typ 100k så är det väl ingen som bryr sig?
Skulle ju vara ett riktigt hårt slag i magen om man måste skatta... vill verkligen lira på pinnen men känns ju riskabelt.
Det är även därför jag håller mig undan från t ex full tilt poker... har dock inte hört någon som åkt på en skattesmäll.
|
På uttag över 150k MÅSTE banken rapportera det till skatteverket. Givetvis kan banken även rapportera vid lägre summor om de själva vill.
Personligen så känns det så att om man spelar med de volymer som krävs för att man ska kunna få problem, så kan man också göra sig besväret att ta reda på hur man kan komma runt problemet. Det finns olika setups som man kan använda sig av, det är nog inte många som för över 150k från Pinnacle direkt till bankkontot.
För övrigt är det inte en självklarhet att du måste skatta på FTP. Pågår en utredning hos skatterättsnämnden om det för tillfället och folk har tidigare lyckas deklarera FTP som skattefritt. Problemet ligger där i att de har en licens som är icke EU-baserad medan huvudkontoret möjligtvis ligger inom EU. Om man ska betala skatt när man spelar någonstans avgörs av från var bolaget bedriver sin verksamhet, och alltså inte var de har sin licens. Öppnar jag alltså upp ett spelbolag med alla anställda på Irland med en licens från Costa Rica så kommer det att vara skattefritt att spela där.