Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-06, 18:08   #22
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Sveriges näst längsta upplopp på Östersund, 218 meter, tror jag kan spela en nyckelroll i helgen. Tänker främst då på att bilen släpper längre in på rakan så de innersta spåren får mer tid att få upp farten så spetschansen ökar och galopprisken minskar.

Spetsstriden ut att bli helt avgörande för vem som vinner i Silver speciellt. Väljer därför mellan Nobel Amok och Weekend Fun för de kommer vara med bra från början och ha bäst chans att ta över från MT Insider efter en bit. Normalt sett gillar jag inte att spika en häst från spår 2 över sprint, de är alltför ofta för nöjda med andraspåret för att ladda riktigt ordentligt. Men med förutsättningarna som de är tror jag Skoglund räknat ut att han behöver köra till ordentligt för tt låsa fast Bergh på innerspåret och vara först fram att överta.

Efter den lilla floppen i Elitloppet hoppas jag Double Exposure inte blir så stor favorit. Charrua till ledning som släpper utan strid till DE säger mitt badkar i nästan alla körningar, och därifrån är det givetvis toppchans. Från andra positioner finns det också rätt hyggliga möjligheter att vinna för en sån häst. Ska mycket till för att jag ska flytta på den spiken!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat