Citat:
Ursprungligen postat av svepet
Redan innan diverse tipsters har gått ut och sagt att Milligans tar spets har jag varit helt inne på detsamma. Har faktiskt väldigt svårt att tro att Charrua kan ta en längd på Milligans sida vid sida. Jepson, bilke, barfota och vetskapen om att loppet är förlorat om Charrua kommer förbi gör att Jeppson verkligen släpper av.
Charrua och Milligans har mötts en gång med exakt omvända förhållande, med Milligans utvändigt. Då öppnade de jämnsnabbt, ja Milligans var något snabbare t om men Charrua höll ut och spetsade. Men att den skulle kunna ta en längd är jag ytterst tveksam till.
Lägg därtill att Jansson inte är lika gasglad och mer sansad än Emilia Leo (på gott och ont) så tror jag han ger sig snabbt och istället kliver ner i rygg på Milligans och lämnar dödens åt favoriten.
Sen kanske favoriten är så bra att hon vinner ändå, men jag lär nog gå rakt ut på Milligans med dessa förutsättningar. Framför allt också med det rejäla kuskplusset och Tarzans tydliga optimism.
|
Helt enig med dig. Sannolikheten för att det är Milligans School i ledningen och Double Exposure i dödens efter 500 körda taxerar jag till 75-80 %. Det enda som stör med Milligans är att formen är en aning oviss. Oavsett vilket ser jag noll värde i Double Exposure (nästan lika lite som i Elitloppsförsöket då det också stod dödens i programmet).