Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-08, 00:21   #35
Trazan

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Vidare tycker jag att man, om man inte spikar Jacques Noir, bör ta med Kövras So Far i första. Från spår 8 i volt kan det ibland lösa sig bra och han har kapacitet som räcker långt i ett sånt här lopp. Dessutom är det hemmabana för ägarna så räkna med att Bergharn gärna sätter dit honom just imorgon.

Två andra spelvärda hästar tycker jag är Knifetown Lover och Eldorado B. Knifetown Lover var tvåa på V75 i februari, endast slagen av Whipped Eggs. Han har högst segerprocent i loppet och jag tror nog han har högst kapacitet också. Bakspåret är såklart ett minus men i och med att det är lång distans bör han ändå kunna komma till i loppet.

Eldorado B går ordentligt ner i klass, sist höll han klart godkänt från dödens i ett Sweden Cup-försök. Starten innan var han tvåa på V75 (bl.a. före Weekend Fun) och i starten innan dess satt han fast med krafter kvar bakom Perfect Spirit. Spåret är såklart ett problem och med många startsnabba är det vingelläge. Hittar Jansson ner på ett vettigt sätt kommer han dock bli farlig till slut då det lär gå undan värre i detta lopp. 8 % just nu, det är för lite!

Senast redigerad av Trazan den 2019-06-08 klockan 00:22.
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat