Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Jag ser ju på allt annat du skriver att du är väldigt påläst. Men i den där värderingen kan jag med säkerhet säga att du är ute och cyklar. Att sätta spets OCH dödenshästen efter 500 är aldrig 80% i något lopp någonsin nästan. Att båda hästarna travar efter 500 är knappt så sannolikt som 80%. Inte ens med så här travsäkra individer. Du får 2ggr pengarna av mig på det där. Bra värde för oss båda alltså, förutom att en av oss har fel 
|
Hästar i den här klassen galopperar i regel väldigt sedan, dessa två är inga undantag. Sedan Lyon Grand Prix ifjol då Milligans School för första gången började agera som en topphäst har han galopperat i 2/19 starter. Double Exposure har inte galopperat i Sverige på 18 starter. Chansen/risken att någon av de galopperar första 500 bör väl ligga kring 10 %.
Att det aldrig skulle gå att säga med 80 % sannolikhet i de högsta klasserna håller jag inte med om. I detta fall kanske jag var lite väl offensiv, får skylla på vinaren som slank ner igår kväll...

Att det är mer än 50 % sannolikhet är jag dock helt övertygad om. Vad den egentliga sannolikheten i detta loppet är kan vi heller aldrig veta, det blir ju just en uppskattning.
Vis av tidigare erfarenheter slår jag inte vad på detta sätt med personer jag inte känner. Hade ett spelbolag erbjudit 2 ggr pengarna på det hade jag dock lirat.