Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-08, 11:13   #45
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7303
Standard

Kul omgång detta efter att ha läst på lite och jag hoppas formen från förra helgen och delvis i onsdags håller i sig. Jag lutar åt att köra matematiskt då ju fakta är att de tre ggr jag satt sjuan senaste året har varit matematiskt. Är också lite inne på samma offensiva inledning som förra helgen, dvs. två spikar direkt.
Tankarna så långt:
1: Spikar mest troligt Jaques Noir som borde spetsa men som kan vinna även annars. Var tidigt inne på 4 som var mkt bra senast. Men står ju hårt inne nu. Tokskrällen är 12 om det, mot förmodan, körs för hårt där framme.
2: Chacha Sisu är mitt drag och jag lutar åt spik till skön procent. Tanken är då spets och slut. Bakom där är 7 och 15 mkt streckvärda. 6 borde få svårt när den öppnar så trögt.
3: Klurigt lopp som känns mkt "en eller många". Jag kommer att gardera, dels då jag lovat mig själv att inte spika trötte Jorma i såna här lopp. Mitt andrastreck är faktiskt 12 som kan vara en kanon och kanske glöms Frida bort. Bakom där är både 5 och 11 mkt spelvärda. 8 vann senast och åker kanske med men spår och kusk är ju inga direkta plus.
4: Hopplöst lopp där alla norska plus JOP-hästarna nog måste med. Slutar väl då med att favoriten sköter sig och vinner.
5: Hungarian med Jepson känns som klar etta i mkt profillöst lopp. Men här känns det som alla kan vinna.
6: Är enig med övriga som tror Milligans tar spets och jag kommer att spika utifrån den övertygelsen.
7: Borde stå mellan 1,2,5 nu när Ural tyvärr blev struken. För mig är 2 förstastreck då 5 är ny i klassen och 1 verkar leva på gamla meriter. Om gardering så måste såklart 12 med på typiskt Örjan-läge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat