Citat:
Ursprungligen postat av speedmagic
19:00 Masarna v Örnarna 2.05 @ NB - 10u
Håller faktiskt gästerna som favoriter här så detta känns helfel av NB! Masarna har mött Örnarna tre gånger denna säsongen och de har inte lyckats segra ännu, en poäng har de tagit på tre möten och det var efter en avbruten match borta som "slutade" 27-27 efter 9 heat. Masarna har även skadebekymmer då de får undvara både Aldén och Aspgren resterande del av säsongen.
Örnarna jagar serieledning i Allsvenskan inför den avslutande seriefinalen hemma mot Hammarby. De ligger en poäng bakom så en seger idag innebär att de antagligen kan köra lite mer avslappnat i sista matchen och att gästande Hammarby får pressen på sig att de tvingas vinna för att knipa seriesegern där. Seriesegrarna får en fördel av att välja mellan trean och fyran i SM-semfinalerna samt välja om de börjar borta eller hemma både i semi och final.
Örnarna kommer med starkt lag idag och jag är tveksam till att Masarna kan stå emot det när de inte själva kan ställa upp med starkast möjliga lag. Nä, detta blir för svårt för hemmalaget ikväll. 2.05 känns ruskigt fint och jag själv hade inte satt högre än 1.75 på Örnseger ikväll, maxar denna! 
|
Bara hoppas att Bogdanovs håller sig skadefri.

Håller med om att Örnarna ska vara favoriter,de har ett starkare lag på pappret IMO.Jag gillar dock den ungdomliga entusiasmen i hemmalaget,och vet av egen erfarenhet att det alltid är svårt som bortalag i Avesta.Men Klingberg och Andersson är ju gamla masar så...
Personligen så vet jag inte om jag orkar reka något ikväll,är förkyld och febrig.Har ändå jobbat mina nattpass under veckan trots det,men känner mig nu helt jävla muck.
Kanske en fin anledning att börja tulla på den inköpta taxfree-spriten,för att på så sätt kurera sig.

Undra vad som är bäst,Jägermeister eller Johnny Walker?