Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-14, 10:39   #12
puffpuffloco
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Angående Whipped Eggs tycker jag den har helt fel läge på lördag.
Hästen är oerhört entaktad/stark - kan springa 1.14 tempo i 4 varv om det behövs. Men Whipped Eggs är helt ospeedig!
När man vann på 3km för 2 starter sedan stod man på startvolten med endast 4 hästar. WE fick ledningen och satte upp sitt 14 tempo som man kan springa hur länge som helst- de på tillägg avvaktade lite för länge och WE höll undan på ett imponerande sätt.

På Lördag startar man från spår 11 och det kommer bli tredjespår en lång bit om man avancerar fram , vilket man måste för att ha någon chans på top 3 placering. Där efter blir det dödens restan av loppet för WE är för ospeedig för att forceras hela vägen till spets.
Så enda chansen att vinna är att krossa från dödens och försöker man med det så gynnar det speedigare hästar. Kan säkert se till att Ledaren förlorar men de i andra, tredje ut lär tacka för grovjobbet och speeda förbi.

Vid en lugn dödens gynnar det ledaren. Hittar nästan inget scenario där Whipped Eggs ska ha bra chans på Lördag - det skall vara om man blir släppt till spets men för att det ska inträffa krävs nog att både Coogan Och Mellby Club har felat bort sig.

Loppet borde vara heltäckt på 2 & 7.

Möjligen spik på någon av dem efter skoinfo mm kommer ut på Lördag.
Jag är lite inne på att Örjan gör en Örjan och släpper med favoriten till whipped eggs. Tror också att det skulle vara den smartaste taktiken av honom men det får jag säkert mothugg på. Men whipped eggs kan väl lika gärna hoppa också. Går den felfritt är det väl med tanke på att den är stänkrädd och ospeeedig väldigt troligt att Bergh kör offensivt.
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat