Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-15, 11:05   #14
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 15263
Standard

Ja, igår hade jag nog vaknat på fel sida. Ber om ursäkt för att jag var dryg,

Utdelningsreducering har en del risker. Jag tänkte ta upp dem i turordning.

Den första anledningen att man skall vara försiktig med den är att den ställer ditt övriga systemkomponerande schack matt. Om du genom att dela in hästarna i ABC-grupper, välja spikar, lyfta upp spelvärda, läsa intervjuer och kolla tipstjänster gjort ett system, så kommer reducering med utdelningsvillkor slå det sönder och samman. Man kan t.ex. nöjt knstatera att man efter fyra avdelningar har alla villkoren (utom utdelningen) klara, för att upptäcka att det var bortreducerat och nu har kvar krav på ytterligare en A-häst och 2 C-hästar. Det är väl OK att använda om man använder det på ett matematiskt system som enda reducering, eller i kombination med en enkel utgång, men det är ett väldigt trubbigt sätt att reducera.

Trubbigheten fortsätter sedan med att det är ganska inexakt. Det händer saker med spelprocenten ända fram till spelstopp (iblnnd rent av efter en omstart i första avdelningen) som betyder rätt mycket för utdelningen. Det har blivit mycket svårare på senare tid att avgöra i förväg vad en rad kommer att ge i utdelning. Skillnaden mellan 10% och 12% på vinnaren i ett lopp betyder i allmänhet 20% skillnad på utdelningen när det är klart.

Att en del ombud varvar system många gånger, eller att tipstjänster är rätt eller fel ute är ytterligare faktorer som kan påverka utdelningen en hel del. I synnerhet om man jagar ”storvilt”.

60% av återbetalningen till spelarna går till dem med sex och fem rätt. Fina tröstpengar för den som nådde nästan ända fram. Med utdelningsreducering kommer man reducera bort många rader som kan ge bra betalt på sex eller fem rätt, trots att den rätta raden var lik vad du trodde det skulle bli. Det är en risk med all sorts reducering, men jag tycker utfallet är väldigt rått och kallt just vid reducering på utdelningen som ju bara kan ta hänsyn till utdelningen för alla rätt.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat