Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Du säger det själv, hög varians och bara 10 veckor testkört. Är det mycket jobb som är anledningen till att du inte kört 50-100 veckor bakåt eller är det för att datan inte finns tillgänglig längre?
|
Jag har inte lyckats hitta startlistor tillsammans med startodds mer än 10 veckor tillbaka i tiden. Om du eller någon annan kan hjälpa till med detta vore det tacksamt för att göra ytterligare (och mer pålitligare) tester i mån av tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Mellan raderna ser du kanske att jag är skeptisk mot hela idén. Jag tycker du verkar kunnig inom ditt område och så, men jag har ändå svårt att se att en programvara av den här typen ska kunna ge en långsiktig avkastning. Mest för att det finns så mycket att ta hänsyn till och annars känns det som att spelbolagen kommer sätta P för det på ett eller annat sätt. Skulle du vid någon av testkörningarna gå plus om du endast hade ATG-oddsen att spela på.
|
I brist på statistik längre tillbaka än 10 veckor i tiden och nyfikenheten att testa detta i praktiken väljer jag att dra igång ett testprojekt i 1-2 månader för att se hur det går och därefter göra en preliminär utvärdering.
Jag har indirekt gjort testkörningar med enbart ATG-oddsen (t.ex. lopp utanför V64/V65/V75) och det har gett följande resultat:
Races included: 659
Units staked: 932
Units won: 881.45
Units result: -50.55 (ROI: 95%)
Det är ganska naturligt att resultatet blir
mycket bättre när fyra spelbolag istället för ett erbjuder odds och således tror jag starkt på detta då jag är
selektiv med loppen jag spelar. Jag hävdar inte att en ROI på 200% kommer att upprätthållas, men snarare att detta ger möjlighet till en fortlöpande process att förfina rankingsalgoritmen för att nå en hyfsad återbetalning i det långa loppet.
Tack för bra återkoppling i övrigt!