Citat:
Ursprungligen postat av fiorentina
Är inte alls insatt i hörnspel men känns det inte lite som att hörnspel är som udda/jämnt mål i en basketmatch. Spelbolagen kan ta en cut och casha in t.ex 1,85-1,95. Kanske svårt att vinna på i längden.
Kommer ihåg en match jag såg nu denna PL-säsongen i höst med Chelsea, inte en enda hörna.
|
Wigan - Chelsea var det, vart iofs 0-6 så matchen lär ha varit ganska avslagen...

Men annars så håller jag med dig ang linorna, man måste vara selektiv, macher mellan hörnstarka lag kan bli hörnsnåla, det har jag lärt mig.
Jag försöker analysera hur jag tror matchbilden kommer se ut och står över en del hörnspel som verkar statistikt vettiga ändå, just pga den förväntade matchbilden.
I helgen så står jag faktiskt väldigt motvilligt över ett överspel mellan Leicester och QPR (över 11 hörnor) då jag tror att QPR kommer att spela ganska snålt och att det inte kommer vara så jätteöppet spel. Min feeling säger typ 5-5 i hörnor även fast statistiken säger hörnkalas.
Men annars så lirar jag mycket livespel på hörnor.. brukar kunna nypa ett visst lag först till X antal hörnor när de hamnar i underläge, innan bolagen hinner ändra oddsen. T ex Helsingborg borta mot Malmö igår, Malmö har 2-0 i hörnor och gör 1-0.. nyper Helsingborg först till 5 hörnor till 5.50 som droppar ner till 4.33 när bet365 hinner ändra, idag nyper jag Juventus först till 9 hörnor med 2-0 i hörnor när Lech Poznan gör 1-0 (idioterna låste inte hörnspelet trots att det blir straff) rasar från 2.25 till 1.53.. men gick åt skogen ändå. Satte iaf ett fint livespel på PSV först till 9 hörnor som några andra hakade på i chatten bettingforce dessutom!
Har dock haft en riktig otur i veckan med hörnor som inte hunnit slås pga att domaren blåser och många matcher där jag varit en hörna ifrån osv... var längesedan det gick såhär trögt på hörnspelen faktiskt. Men genom att spela lag som hamnar i underläge och vara selektiv är jag vinnande på hörnspel. Min ROI ska jobbas upp!
Sen gjorde jag även ett skönt spel i Liverpool - Steuna Bucharest (eller vad de nu heter) Bet365 har 1.12(typ) på Pool först till 3 hörnor och Steuna till 6.00. De släpper dock 1.30 på Pool först till 3 hörnor på liven. Spelar 1000 till 1.30 på Pool först till 3 hörnor och 200 på Steuna först till 3 hörnor. Inget lag först till 3 hörnor är väldigt osannolikt, hehe, stod i 51ggr pengarna. Hade torskat 1200 om inget lag fått 3 hörnor, hade gått +-0 om Steuna kommit först till 3 hörnor men nu kom Liverpool först till 3 hörnor och jag drar in 100kr! Tack Bet365