Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-20, 14:43   #28
Slurf
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag och mikaels avhandlade detta redan innan turneringens start. Jag sitter med några olika odds på Sverige, det steg till sjuka 16.50 på Expekt under veckan och sänktes efter att jag maxat ut de få hundringar jag fick in där.

Det räcker med att poängtera den bristande motivationen och de faktiska förutsättningarna, det kan räcka ganska långt med att korkade Sverige anser att alla matcher bör strävas efter att vinnas och att amerikanskorna i större utsträckning kanske ändå har det i bakhuvudet att det egentligen är väldigt dumt att vinna gruppen. Sverige verkar även ha lättare för just USA än andra lag av samma kaliber.

Det som talar för att USA ändå ger sitt max för att vinna - om än med roteringar i laguppställningen - är deras besatthet av rekord och statistik, att de är jävligt kaxiga och kanske inte anser sig behöva en lätt väg till final och att det ändå finns en del nutida historik lagen emellan samt att de som får chansen ikväll vill passa på att visa upp sig, vilket enligt mig kanske är den mest problematiska faktorn. Enligt deras tränare så är det dessutom tydligen svårt att få amerikanskorna att ta det lugnt med tacklingar på träningar dagen innan match, så att få dem att mer eller mindre medvetet lägga sig i en match under ett mästerskap och dessutom bryta en lång svit är kanske inte helt enkelt.

Man behöver inte krångla till det mer än att nivåskillnaden mellan lagen i denna specifika match krymper avsevärt om det visar sig vara så att Sverige går in med en annorlunda inställning till matchen än vad USA gör. Det krävs inte en utstuderad läggning av USA för att de skall förlora ikväll, de möter liksom inte Thailand nu. Bara för att nyansera det hela, man bör ha i åtanke att rubriken är humoristiskt provokativt satt jämfört med själva andemeningen med tråden.

Senast redigerad av Slurf den 2019-06-20 klockan 15:24.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat