Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-17, 06:44   #67
tino
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kan tyvärr inte hjälpa dig med historiken, det blir nog svårt att fixa öht nu när jag tänker på saken. Glömde att tillägga förut att jag ändå tror att du är på rätt spår med att smala ner det till DD-lopp i och med att det finns fler/bättre odds där. Jag vet inte hur mycket du har viktat in distans och startmetod, men jag tror att du kan ha en bättre chans på en bra ROI om du smalar ner lite där, åtminstone borde variansen gå ner kan jag tycka.
Kombinationen startspår, distans och startmetod är rimligt (subjektivt) viktad, men som med allt annat är det relativt. Nyckeln till detta är just att smala ner sig och vara selektiv med lopp man spelar känner jag. Jag har ännu inte hunnit kategorisera enbart loppdistanser för att se om sprinterlopp är mer skrällbenägna än längre lopp eller vice verca.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag vet inte hur mycket data du sitter på, men en sak jag skulle vilja se är andelen andrahandare som vunnit i streckspelslopp där det finns en megafavorit och en klar andrahandare.
Det kan jag ordna fram för åtminstone ca 10 veckor tillbaka i tiden. Vad är definitionen av en megafavorit (>80%?) och en klar andrahandare (>15% och <25% samtidigt som tredje rankad häst enligt streckspel är mindre än hälften så streckad som andrahandaren?) då är frågan? Reserverar mig dock för tidsbrist och att jag förmodligen inte hinner plocka fram detta inom kort.

Grattis till DD:n igår i övrigt!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat