Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-22, 09:02   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

GS75 22/6 Rättvik

Fin sport idag och lite drygt 2,7 miljoner extra i potten!

Som sagt många fina lopp med en del starka favoriter enligt spelarna.

Först ut går Conrads Rödluva som är rätt favorit men att den inte vann Drottnings Silvias Pokal oroar lite, Rödluvan är inte blixtrande snabb ut men mycket talar väl ändå för ledningen tidigt om bara Örjan kör till tidigt nog.
Vid gardering är Racing Brodda, Fantasia Sisu, In Royalty Boko och Zeta Kronos min första motbud.

I avd2 är det jämnare spelat där går 3 Digital Pro ner en del i klass det gör även den något mer spelade 6 Qeen Roc.

Avd 3 blir Finseth Yr mega favorit från spår 8 med Kontio i sulkyn, med de förutsättningarna är den väl hårt spelad på 72% i mitt tycke dock är de väl hästen med klart högst kapacitet.
Tror även att den gillar 1640 distansen desto mer, så för min del är det givet att gardera. 5 Hönn Blesa vinner inte allt för ofta men gör oftast bra lopp hon matchar även favoritens tider över medel. 4 Skaffer Adrian är tidig också då den även kan 25-tider över medel och med Ulf Eriksson i vagnen som är en av mina favoriter när de gäller kallblod.

I fjärde avdelningen tror jag man kommer väldigt långt på de fyra mest streckade just nu.

5e avdelningen borde 4 Milligans School vinna detta från alla positioner i min bok, 9 Caid Griff gjorde en gedigen insats senast men att den ska slå Milligans från bakspår tror jag föga på. 66% på Milligans just nu faktiskt inte helt dumt.

3 Frankenstein A.M väljer jag troligen att spika i avd 6 på min lilla lapp då jag troligen garderar de två största favoriterna i nu läget. Har toppform blev fast bakom trött ledare senast men avslutade riktigt vasst!

I avslutningen blir 6 Lewis Ale mitt första streck som är snabb ut och i höstas på Mantorp hittade den till ledningen ganska tidig trots spår 7 och fick Alone utvändigt om sig men höll undan till seger. 11 Evaluate från framspår hade varit mitt första streck men den åker med på min lapp som gardering!

Har ni några roliga drag till omgången idag?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat