Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-17, 09:53   #392
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Din h2h verkar riktigt lovande. Ska läsa imorgon intervjuer angående opalen samt beanie innan jag bestämmer mig för en rygg. Men jag gillar spelet väldigt mycket!
Varför läsa intervjuer, har du någonsin hört Enqvist snacka ner sin häst eller något annat ur Waages svenska ordförråd än "hästen är bra iordning och vi håper han får ett fint löp"?

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Hitler Visa inlägg
Helt klart intressant,Opalen är ju en helt annan häst när han tävlar på hemmaplan.Saknar den utländska "godispåsen"?

Enda lilla orosmolnet är väl att Beanie travade så knackigt sista biten senast på Bergsåker,formtapp på gång?Tror dock att Per passar bättre på Beanie än Sir Toby.Provar att rygga den här Stekel

Är även lite sugen på H2H i lopp 8.

Global Investment vs Skully Gully @ 1,75 B365
Tror det bara handlade om att det gick fruktansvärt fort sista biten och hästen ville mer än benen kunde hantera. Formtapp tror jag inte på, har varit gott gåendes ända sen han slog igenom i eliten augusti förra året.

Skulle nog hellre spela samma H2H i första loppet till 2.40 isf, med litet fält och open stretch gör inte spåren så mycket. Det är svårt att sätta dessa hästar mot varandra, den som får bästa loppet är först och då är 2.40 ett ganska bra odds medan 1.75 är riktigt uselt. Båda är utpräglade sprinters men tidsmässigt ligger faktiskt Scully före, Globalen har gått rekordet 11,5aK tre ggr medan Scully gått samma tid eller lägre 6 ggr (och då är hon färskare och har mindre starter innanför västen). Att hon inte har en så övertygande rad trots att hon mest gått i stoeliten är inte mycket att säga om, ringrostig första starterna, sedan har hon inte rått på omöjlige Mathilde Tröjborg och Yanantin Boko.

Blev en lång utläggning, hursomhelst tycker jag sammantaget att Scully/Global H2H inte är spelbara, förutom möjligen då Globalen till 2.40 i första.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat