Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-22, 11:18   #7
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Svårt med uppbyggnaden idag. Velar mycket just nu i hur jag ska göra. Ser ut att bli tre spikar. Förutom de två giganterna Conrads Rödluva och Milligan's School på 70 och 80 procent så tycker jag allt ser upplagt ut för att Frankenstein Am bara ska leka sig runt den distansen för de på tillägg och än mer tillägg känns inte speciellt heta.

Det betyder isf att vi redan har tre starka favoriter och det är väl stor risk att Finseth Yr vinner också. Egentligen borde vi bara plocka bort den men tror vinstchansen är så pass hög att det kan vara dumt - det kan ju smälla i andra avdelningar.

Därför helgarderar jag andra avdelningen, där man borde kunna kasta bort allt över 10% egentligen men smäller det sen bland kallbloden är det kanske dumt att missa en 17%-are här.)

Problemet sen är ju att de övriga avdelningarna måste vi gå relativt kort och det kan bli ett lås i sista avdelningen på de tre som just nu är streckade. Men det hjälper ju inte att bara plocka bort Evaluate där för att tro det ska bli pengar.

När jag tittar på strecklistan och ser att vi har favoriten i de sex första avdelningarna, samt i stort sett inte hoppar över mycket av de mer betrodda (möjligen andrahandaren i kallblodsloppet) samt andrahandaren i fjärde. Annars är de mest betrodda streckade av mig vilket gör att det känns fel med det upplägget trots jackpott.

Möjligen gör jag fel i att ändra men det kan bli lika fel att stå kvar. Alternativet vid ändring är ju just att bara plocka bort favoriterna i tre av loppen och gärna några andra- och tredjehandare också. Men ska vi verkligen göra det svårt för oss och tvinga in de där skrällarna?

Jag vill nämligen i grunden bygga system med potential, men då är det kanske dumt att spika de två största favoriterna i omgången, speciellt när jag tror minst två till vinner. Så det luktar verkligen låg utdelningen och stor risk att femrättspotten inte delas ut.

Så jag får fundera ett tag till hur vi bör göra här. Dumt ha för många rader på ett system där man inte får några pengar pga att de fryser inne!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat