V86 Åmål 26/6 Jackpot
Lite drygt 7 miljoner extra i potten inför en klurig omgång från Åmål.
Inte den banan man lirar på till vardags...Så vad ska man tänka på när det tävlas på just Åmåls travbana?
Banan mäter 800m till skillnad från de vanliga 1000 m vi har i Sverige, upploppet mäter såpass kort som 105 m! Så det blir minst sagt tufft att vinna om man sitter långt bak i kön här kan till och med dödens vara att föredra istället för en bit ner i kön!
Kurvorna blir lite tightare på den korta banan och vissa hästar kan möjligen ha ett bekymmer med det.
Åmål
Längd: 800 m
Bredd: 20,5 m (2140 m), 22,0 m (1640 m)
Upplopp: 105 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej
Så hur ser ni på omgången?
Mina första tankar går nåt så här:
3 Navy Blue (avd1) är en tänkbar spik för mig men att hon inte startar sen i November gör ju det hela lite chansartat... Vid gardering ska man nog inte glömma 7 Isabelle Boko.
5 Leo Leo (avd3) fick ju sig från spets senast över lång distans nu ska den ut på kort istället hittar den till spets vilken är möjligt så kan nog Jepson styra till seger. Hästen har en vinst och en tredjeplats på två starter på Åmål.
8 Rappnor (avd4) blir troligen favorit i detta loppet efter vinst senast då han och tvåan (Gnistas Filur) var helt överlägsna i loppet så Rappnors form är nog bättre än för några starter sedan. I slutet av April mötte Rappnor 5 Osens Prinsessa med samma förutsättningar som nu då Rappnor står på 20 m tillägg! Rappnor hade väldigt svårt att plocka in dessa meter den gången men fick en gratis chans då Osens Prinsessa galopperade in mot sista kurvan och Rappnor tog sig förbi med Osens var tapper och ställde sig och kunde kontra tillbaka och vinna! OBS!
1 Amazing Sensation (avd5) ser ut att bli en storfavorit här kanske till och med dagens största? Men tänk på att det är stoets 5 start i livet och första gången bakom bilen dessutom från spår 1 som kan vara lite svårt!
3 Lady LS är kvick ut gav sig dock ganska enkelt från spets senast men kanske passar Åmåls bankropp bättre!
2 C.C Sugar (avd6) möter betydligt behagligare motstånd nu än i de senaste starterna, var trea näst senast bakom Enzo Am & Ochongo Face! Hyperintressant för mig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Dahle (+8), Gotland (+8)
Senast redigerad av viking90 den 2019-06-23 klockan 21:42.
|