Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-29, 13:25   #37
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Alla som är väl insatta i trav som resonerar sådär dumförklarar jag iallafall. Det där med att "ligga direkt i andraspår och rygga en startsnabb" fungerar strålande före loppet går. I verkligheten har de svårt att klistra upp sig i rygg på framförvarande och det kommer både en två och tre hästar emellan och så sitter man bland de sista. I andraspår förvisso men hur många miljonfinaler vinns av hästar som gått lejonparten av loppet i andraspår? Nästan inga. Väljer han spår 4 trillar han ner nånstans, det är ingen slump att spår 4,5 är så överrepresenterat i vinstlistorna inom svenskt trav. Det händer att man hamnar på vingel från 4 men det är sällsynt. Som sämst får man dödens efter en bit, den näst bästa position man kan ha i trav så länge man har en häst som tål det. Djuse väljer i princip tredje/fjärde/femte ytter före dödens/andra ytter i spårlottningen. Om det inte kan dumförklaras så vet jag inte.

Hade han en häst som inte tål dödens och måste gå på rulle kunde jag absolut köpa resonemanget, men Zolly är ju en hårding. Nu är det stor risk att han får harva på rätt tufft i tredjespår under vägen. Då ska det mycket till för att räcka.
Visst har du mycken rätt men det är kul att spika ut hakan ibland eller hur?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat