Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-17, 16:28   #1
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

17/9 kl 20:30 KV Mechelen vs Standard Liege


17/9 kl 20:30 KV Mechelen vs Standard Liege

Skriver en liten mer utförlig rek på denna match då mer tid finns tillgänglig just nu.

Standard Liege är ett lag som jag har haft svårt att spela på genom den tid jag har följt Belgien, men jag tycker att jag ser ett bra spel idag trots min dystra historik.

KV Mechelen är ett rätt välorganiserat lag som har raden 4-1-1 5-3 i inledningen av denna säsong. Man har slagit Club Brugge som främsta merit men fick stryk av Kortrijk senast.

Idag har man dock en hel del problem:

Skadade:

David Destorme (hälsenan) 3 matcher
Romeo Van Dessel (skinkan) 1 match
Abdul-Ganiyu Iddi (skinkan) 0 matcher
och Zinho Chergui (skinkan) 0 matcher

Cup Tied:

Christian Benteke 1 match

Även om det är rotations och bänkspelare som är skadade så är tunnas truppen ur och får färre alternativ. Man har dessutom sålt sin bästa anfallare Nong till just Standard som saknat anfallsalternativ. Benteke kommer från Standard på lån och är därför inte tillgänglig, han som är tänkt att göra målen för Mechelen nu när Nong är borta. Detta innebär att Mechelen inte har en enda anfallare som på 5 matcher lyckats hamna i målprotokollet.

Det gynnar knappast målfabrikationen och gör att jag tror att Standard kommer hålla koll på hemmalaget.

Standard har bara ligan att fokusera på och sedan 1-1 i en träningsmatch mot Real Madrid så tycker jag att de verkar ha fått ordning på laget. Såg de senast i 2-0 vinsten mot Cercle och de var kreativa och spelade bra fotboll.

Tveksamma för start är dock Defour och Carcela, bägge är med i truppen men vet inte säkert om bägge spelar.

Det finns en bra bredd i truppen och jag tror att de ska klara detta ändå.

Bägge lagen har 3/5 matcher under 2.5 och jag tycker allt pekar på under i dagens möte så jag spelar:

Standard-0.25 2u @ 2.025
Under 2.5 3u @ 1.85
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat