Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Ospelade hästar menar du, om de vinner är de ju inte chanslösa
Det skräller i alla klasser, så långt är det ju rätt. Men det skräller i princip aldrig i guld exempelvis, och nästan aldrig i silver. Samtidigt vinner få-procentare ganska ofta i klass 2. 1%-are i guld är ungefär rätt streckade medan de i klass 2 väldigt ofta är understreckade.
I ett lopp som V75 för lärlingar med 15 ston i voltstart med dubbla tilläggsfållor kan man nästan blindstrecka de 10-12 minst spelade och veta att man gjort ett hyggligt bra beslut oavsett utfall. Precis som du säger. Men i guld på medeldistans bakom bil är det helt iskallt att köra det receptet.
|
Ja, jag håller med om att i guld är det oftast dumt att gå på skrällarna då de inte vinner särskilt ofta. Det sker men är bortkastade pengar! Men det är väl möjligen endast där och i silver som du också nämner som det är dumt att strecka de minst spelade!
I årgångslopp skräller det dock ofta. Speciellt från bricka 12 tycker jag. Men ens minne är lite selektivt ibland. Ikväll lutar jag åt att inte helstrecka något lopp även om jag haft tankarna på de där uttagningsloppen till Sprintermästaren. Det är ju lite där som man kan skilja sig helt från spelarkollektivet, till en inte alltför hög kostnad!