Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-07, 21:38   #25
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Misstag och ta lärdom för framtida spel.

Jag skippar första indikationen på att matchen blir livlig och det uppstår möjligheter till mål.
För att jag vill inte backa med odds runt 1.16 eller 1.22 för det ger ingen utdelning och man får hoppas på att få pengarna tillbaks, eftersom cash out ger mindre utdelning.

Nu lägger jag först spelet vid 1.34 eller högre om matchen visat indikationer på att leva upp till pre-game analysen, samt att matchen är livlig med många mål möjligheter.
Sedan är det bara att lägga odds allteftersom dom ökar i värde.

Men ett problem jag stött på och kommer undvika är att lägga spel på odds-rörelser manuellt.
Tänkte vara flexibel, så att om jag lagt 1.36 och 1.61 och plötsligt svalnar matchen och hamnar i ett dödläge, så vill man inte riskera mer fören matchen tar fart igen och då förmodligen till ännu högre odds.
Problemet är att man missar vinster som inträffar precis innan eller medans du lägger spel manuellt, för det kommer inte gå igenom.

Det hände mig med Norge Division 2 - Fredrikstad - Egersund +37 kr som skulle varit runt 185 kr vinst.
Precis när jag la spelet vid oddset 1.6 gör dom mål och mitt spel gick inte igenom.
Hade jag då bakat odds ökningen i förväg, så hade den gått in och jag hade vunnit det dubbla.
Ta lärdom och inte göra om det misstaget.

Samt något märkligt hände, hade ett lagt spel på LAY och måste kommit åt den av misstag och förlora ytterligare 47 kr på slarv.
Det hade inte hänt om jag bakat odds ökningarna i förväg och bara lutat mig tillbaka och kolla matchen, för att sedan ta ut vinsten vid första målet eller acceptera en förlust längre in i matchen.

EDIT

Man kanske ska överväga lägga första vid 1.25 eller 1.30 om matchen börjar livligt med många målchanser, för då blir ju även nästa insats med lägre odds men tillsammans högre.
Ska prova med USA MLS - New York City vs. Portland Timbers i natt.
Även om det är skitsummor, så blir det en slant i längden med tidiga mål.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-07-07 klockan 23:12.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat