Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-08, 22:39   #6
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _Edge_ Visa inlägg
Visst är de så...
Dock gillar jag tanken att alla går in med samma insats, i detta exempel minst 500.
Annars finns chansen/risken att andelsläggaren "bara" går in med 100 kr utav 5000.
Men vi tycker alla olika.
Med din lösning tvingar du ju alla att satsa minst lika mycket som andelsläggaren som många ggr gärna satsar/riskerar "mest" ( delvis för att visa att man INTE bara lägger 100 kr av 5000 kr ).

Om jag tvingade mina andelsköpare att satsa samma summa som jag själv skulle jag få noll till två köpare per speltillfälle.

Däremot träffar du rätt på en nog så viktig detalj för ett andelssystem. ATG borde visa tydligt hur stor insats som spelläggaren lägger. För visst är det väsentligt att veta om spelläggaren satsar 100 kr av 6100 kr eller som i mitt fall 1000 kr av 6100 kr.

Jag skulle aldrig köpa in mig i system gjorda av andra än mig själv om spelläggaren bara har 100 kr av 5000 kr. Men från det till att tvinga övriga till samma insats som mig själv är det långt.

Det där med att "alla går in med samma insats" har noll och ingen betydelse för mig förutom spelläggarens del av systemet. Om jag har 10% av ett system har det noll betydelse för mig om jag delar med 9 andra som får lika mycket som mig eller om det bara är 3 andra som har 30% vardera.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat