Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-08, 23:42   #7
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Med din lösning tvingar du ju alla att satsa minst lika mycket som andelsläggaren som många ggr gärna satsar/riskerar "mest" ( delvis för att visa att man INTE bara lägger 100 kr av 5000 kr ).

Om jag tvingade mina andelsköpare att satsa samma summa som jag själv skulle jag få noll till två köpare per speltillfälle.


Däremot träffar du rätt på en nog så viktig detalj för ett andelssystem. ATG borde visa tydligt hur stor insats som spelläggaren lägger. För visst är det väsentligt att veta om spelläggaren satsar 100 kr av 6100 kr eller som i mitt fall 1000 kr av 6100 kr.

Jag skulle aldrig köpa in mig i system gjorda av andra än mig själv om spelläggaren bara har 100 kr av 5000 kr. Men från det till att tvinga övriga till samma insats som mig själv är det långt.


Det där med att "alla går in med samma insats" har noll och ingen betydelse för mig förutom spelläggarens del av systemet. Om jag har 10% av ett system har det noll betydelse för mig om jag delar med 9 andra som får lika mycket som mig eller om det bara är 3 andra som har 30% vardera.
Fast ska man hårdra det vet man ändå inte om den som köpt säg en femtedel delar den med tre slöa polare som hellre swishar pengarna än loggar in på ATG (jag förstår dem) av samma skäl vill jag inte heller sätta ett tak på andelar per person.

Edit: och jag håller med, vad spelar det för roll vem och hur mycket som vinner?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-07-08 klockan 23:53.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat