Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-12, 08:51   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

V64 Axevalla 12/7 JACKPOT

Längd: 1000 m
Bredd: 21,6 m (2140 m), 22,5 m (1640 m)
Upplopp: 227 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Fredagskväll med Axevallas långa upplopp plus massa uttagningar till Stochampionatet! Glömde nästen, de är ju jackpot med!

Spikförslag måste väl ändå vara Conrads Rödluva, många var väldigt besvikna när hon förlorade Drottnings Silvias Pokal men hon gjorde ändå en bra insats som tvåa. Är det hennes lägsta nivån så kommer det springas in mycket pengar....

Mina drag i omgången:
I avd 2 tror jag mycket på hemmahästen 9 I´m Sailing som förra året var med i E3 finalen som oplacerad då.

Avd3 tycker jag mig fina två roliga hästar som står på tur för att vinna, 2 Flaming Ace Sisu som gång på gång gör bra lopp utan att få sätta nosen först men snart måste den bara få vinna.
3 Miss Silver kommer från ett riktigt formtoppat stall Jörgen Westholm.

Avd4 11 A Sweet Dance öppnade karriären väldigt lovande med bl.a. 10 raka vinster, sen åkte den på patrull även om den gjorde godkända insatser så räckte det inte till segrar.
Jag tycker 3 Head for Home är ett roligt motbud och kanske en tänkbar spik emot.

Riktigt tråkigt utgångsläget på 8 In Royalty Boko i avd 5 som jag annars tror kan hävda sig i detta loppet nu krävs det verkligen en del flyt.
11 Activated har inte varit ute i lopp sedan hon vann Drottning Silvias Pokal, det är två månader sedan.

I avslutningen kommer Nurmos nya stjärna Hankypanky Rubyred ut från bakspår och blir troligen favorit men jag tror den kan åka på patrull nu när 4 Real Caviar har ett bättre utgångsläge. Real Caviar utmanade Hankypanky Rubyred hela vägen in på linjen i senaste loppet!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat