Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-15, 16:40   #14
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Rafiki Fri = Megastjärna

Ryktet om Nurmos+utanför Valla=torsk är grovt överdrivet det stämmer. Iallafall om vi ser till vinstfrekvens. Om vi tittar på hur hårt streckade de är ser det nog lite annorlunda ut. +60% är inte ovanligt när Nurmos skickar ut sina adepter i V75 mot lite sämre konkurrens. Så man kan inte riktigt gå ut och säga att de är speciellt spelvärda heller. Och med Jorma är det ju som någon var inne på nästan vingel-garanti, så han behöver med råge bästa hästen för att vinna. Annat när Örjan sitter upp, han har ett jävla facit med Nurmos-hästarna och blir faktiskt trots det inte mer spelad än Jorma.

Milligans tror jag också är "klar" så som spåren landade. Levererar alltid jämnt och säkert och många kanske tror på formtapp efter nollan nu i lördags, men jag tyckte nog att han gjorde en prestation enligt förväntan ungefär. De där framme körde fort, men höll också tempot. Fick en häst i knät och fick göra omtag, och de övriga som slog honom fick bättre resor (med undantag för Milliondollarrhyme kanske som hamnade på vingel ordentligt i början). Om han inte gjort en taktiktabben utan suttit kall i ryggen på Goop istället så tror jag han slutat på pallen. Möter några formstarka nu, men om man jämför med vad han löpt mot tidigare är det ju en annan klass. Hoppas det dissas rejält nu efter nollan så vi får en riktigt spelvärd spik i Milligan på lördag!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat