2010-09-19, 01:33
|
|
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957 Speedway 2013Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00%
|
19/9 17:00 Falubaz Zielona Góra Ekstraliga-mästare 4.75 @ NB - 4u
Detta odds är faktiskt ett fint utstick, så jag väljer att kliva in med strax under medel här. Zielona Góra är regerande mästare och jag ger de faktiskt rimliga chanser att ivarjefall hota storfavoriten Unia Leszno över två möten. Det som kan vara till ZG's fördel är också att de inleder hemma, det innebär att om de tar med sig en ledning på kanske ~10p till bortareturen så kan de toppa när Leszno närmar sig. Den fördelen har inte riktigt UI på samma sätt.
UI har varit dominanta i ligan denna säsong och det känns lite som att alla redan har utropat de som mästare och all press ligger givetvis även på storfavoriten i detta finalmöte, pallar de pressen? Hampel har tveksam form IMO, han avstod Golden Helmet i torsdags och nu på lördagskvällen så kom han femma i Polska Individuella Finalen (Som SM i Sverige) med sina 8p. Kolodziej har varit helt magnifik denna säsong men har nu två urladdningar på kort tid, både i torsdags och ikväll när han vann både GH och Polska Individuella. Kan han ladda om batterierna så kvickt för en finalmatch dagen efter?
Eddie här ovan har dessutom delgivit mig att ZG har Polens värsta fans inom speedway och det är en riktigt, ibland otäck, stämning på både hemma- och bortamatcherna när deras lag kör.
Nä, nu ska jag inte skriva en bok om detta. Hur som, ZG for the win och vid eventuellt överläge inför bortareturen kommer man kunna gröna ut om man så vill.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|