Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-19, 01:51   #58
twinit

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Problemet är väl snarare att alla sätts i klump i förorter, det motverkar ju bara integrationen så det är inte lyckat nej. Dock så tycker jag inte att SD erbjuder en acceptabel lösning när man säger att man ska minska invandringen med 90%. Jag ser det inte som försvarbart att neka människor i nöd en plats i Sverige vilket SD tydligen tycker är helt ok eftersom allt är "vi och dom" för det partiet. Sen tror jag inte att nåt parti är beredd att ta tag i det hela och faktiskt skapa ett system där invandrare integreras, men SD:s väg är så långt ifrån nåt jag kan stå för så det finns inte på kartan. Därför röstar jag inte på SD.
Fast du kanske borde titta på siffrorna för invandringen till Sverige. Det är nämligen endast cirka 5% som är flyktingar. Så Sverige hade utan problem kunnat begränsa invandringen med 90% och ändå inte behöva neka en enda flykting att komma hit. Däremot hade de som kommer hit för egen ekonomisk vinning fått det svårare att bli försörjda. (Den största gruppen som kommer hit är Anhöriga, i Sverige behöver man inte ens kunna försörja de anhöriga man tar hit till skillnad från hur resten av västvärldens immigrationsregler fungerar).

Källa: http://www.migrationsverket.se/downl...A5ret+2009.pdf
"Journalisterna mörklägger sanningen om invandrarna" - DN.se

Annan intressant propaganda som sprids är att vi har så välutbildade taxichaufförer, i själva verket har endast 5% av invandrarna en eftergymnasial utbildning.
Källa:
Citat:
Han pekar också på de utbildningar som ska komplettera utländska högskoleutbildningar.

–Idag finns sammanlagt 415 sådana platser, trots att det kommer i genomsnitt 5000 personer med eftergymnasial utbildning årligen till Sverige, säger han.
Integrationen under luppen | Näringslivsnyheter | SvD

Det är sant att det kan vara lönande för ett land att ta emot invandrare, men då snackar vi om länder som gör det i stil med USA och Kanadas regler (som är bra mycket hårdare än SD:s) som ställer höga krav på invandrarna i forum av poängsystem där utbildning och bra språkkunskaper ger goda möjligheter. Till Sverige kommer då främst de som inte kommer in i länderna med högre krav, därför blir det extra snedfördelat och det blir ohållbart med så generösa regler.
twinit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat