Citat:
Ursprungligen postat av olle
Olika bud. Du säger att en sådan här omgång är spelvärd för att det är läge att fälla favoriter och skribenten innan att omgången är spelvärd för att lira favoritflerbong.
Jag tycker generellt att V64 är ett uselt spel. I regel alldeles för svårt att hitta alla sex vinnarna för en mindre peng men alldeles för lätt att få fyra rätt. Jag är inte yrkesspelare med ekonomiska resurser att omsätta fyrsiffriga belopp dagligen som så många på detta forum och därför väljer jag att gå in på de stora, dyra och svåra streckspelen med stor omsorg. Jag försöker ligga på ett saldo på runt 5000 kr på atg kontot. När det växer plockar jag ut några tusen då och då. Det är relativt lätt att dra in lite pengar på tvillingar , v spel och ibland dagens dubbel, men börjar man omsätta åtskilliga tusenlappar på de stora streckspelen varje vecka så kan kontot sjunka dramatisk väldigt snabbt. Jag spelar inte som ni för att försörja mig på travspel utan är fullt nöjd med att gå en tusenlapp eller två plus varje månad . Det viktiga är att inte spela bort en massa pengar och det är det väldigt lätt att göra om man tycker allt i spelväg som atg erbjuder är intressant och något man måste gå in på. Jag har normalt också bara tid numera för att läsa på travet till helgerna.
|
Yrkesspelare finns det inte så många, inte ens här. Att omsätta 4-siffriga belopp dagligen behöver man inte speciellt mycket kassa för om man bara sprider riskerna lite. Jag brukar t ex lira några lågriskspel på H2H som jag ser värde i.
Om man bara lirar streckspel kan det däremot bli tufft, det är en annan femma. Det är ju en del av anledningen varför vi spelar streckspelen ihop på atg och på tillsammans! Man sänker variansen, höjer förhoppningsvis återbetalningen, och man får glädjas tillsammans istället för att behöva fira ensam.
Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Jag håller med dig i grunden att ska man peta överallt så är det fritt fall oftast. Jag nöjesspelar en del och tar den smällen då jag vet att det kan bli rätt med lotten också. På bio får jag ingen chans att vinna pengar.
Så självklart ska man välja omgångar med omsorg. Men att såga en omgång för att det finns några stora favoriter som är sannolika anser jag vara fel. om favoriterna istället för 65% och 68% hade varit streckade på 50%, eller låt oss säga 85%. Då måste du väl hålla med om att spelvärdet är ruskigt bra? Men är det verkligen exakt där det ligger nu för att det ska vara ointressant?
Det finns två sätt (eller kanske fem?) att spela den här omgången. Det är att antingen göra som jag, eller som Stekel! Tror han skulle spika de två största favoriterna. Jag väljer två stycken kring 25% som det verkar nu. Sen är det att måla på och endast köra V6. Sen behövs det så klart lite tur och stolpe in etc.
Att spika favoriter och sen låsa på några etc och bara ha streckat max de fem mest streckade, ja det är ju toksnett! Sen är inte omgången upplagd för att plocka bort en av de stora för de har så bra vinstchans att det vore dumt att gå miste om 75 000 om det nu smäller i övriga två helgardera lopp.
|
Ja det finns många sätt att flå en katt! Tror man på alla 3 storfavoriter och har dessutom liten kassa är det ju ganska iskallt att spela V6 idag. Även om man inte tror det kan skrälla lite i övriga lopp. Större spel med några favoritspikar eller att göra som du och gå lite mot strömmen med de mer streckade favoriterna är nog vägen att gå. Det går såklart att göra mångbongar också, och kanske kan det finnas värde i det. Inte min gren riktigt, väldigt ovanligt att jag gör multibong och inget jag ger mig på. Speciellt som jag tror att det kan smälla både här och där ikväll såklart.