Citat:
Ursprungligen postat av twinit
Däremot hade de som kommer hit för egen ekonomisk vinning fått det svårare att bli försörjda. (Den största gruppen som kommer hit är Anhöriga, i Sverige behöver man inte ens kunna försörja de anhöriga man tar hit till skillnad från hur resten av västvärldens immigrationsregler fungerar).
|
Nu sammanställer du i princip folk som kommer för att få egen ekonomisk vinning med anhöriga vilket jag tycker är otroligt fel. Om en försörjande familjefar måste fly så är det inte mer än rätt att familjen får komma med.
Som sagt tycker jag det är integrationen och inte immigrationen som behöver justeras, vilket säkert leder till att många högermänniskor tror att jag skyller på Sverige och att det är vårt fel. Så är inte fallet, utan det är snarare det att invandring av denna skala är en såpas ny fråga att Sverige inte har hunnit lösa det helt tillfredsställande än. Jag är dock övertygat om att vårt eminenta land (och förhoppningsvis övriga västvärlden) kommer att fixa integrationen mycket bättre i framtiden utan att behöva beröva tusentals människor chansen till ett bättre liv.