Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-19, 07:46   #62
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Det är skillnad på flyktingpolitik och arbetskraftsinvandring. Stor skillnad.
Många skyller på att "Invandrare som kommer hit tar våra jobb" och hade vi inte tagit emot de så skulle det vara fler jobb över till medborgarna.
Det är tveksamt att tro att en person som kommer hit för jobbets skull är samma person som begår brott på sin fritid.

Det är inte arbetskraftsinvandrarna som är segregerade, det är flyktingarna och de som kommer hit genom släkten som är det.
Det SD vill är även att stoppa arbetskraftsinvandringen.
Men, Varför ska svenskar ha rätt att arbeta utomlands om inte invandrare får den möjligheten här?
Stoppar man den utbytesmöjligheten så ska inte heller svenskar få arbeta utomlands heller tycker jag. Men skulle inte en utbildad svensk få jobbet utomlands pga den svenska politiken så skulle det bli hejvilda diskussioner.

Öga för öga, tand för tand. Rätt skall vara rätt.

------------

Varför tog rödgröna bort vattenfestivalen från stockholm för? Brottsligheten under sommaren i sthlm har ökat stadigt sen dess. Kostar för mycket? Kostar inte alla villainbrott och andra våldsbrott lika mycket om inte mer för samhället pga detta?
För att inte tala om alla arbetstillfällen som försvann där.

---------

Vill man bli framgångsrik får man även anstränga sig i livet.
Inte som kärringarna som besöker mig ibland på jobbet och undrar varför de aldrig kan vara den som vinner några miljoner. MEN SPELA DÅ SÅ KANSKE DU HAR CHANSEN! Men nej, de väljer att inte göra det.

----------------

Klyftor har aldrig påverkat mig och jag är för klyftor. Eftersom klyftor får en annan att vilja sträva mot något bättre. Jag tycker inte att en person som anstränger sig mindre i livet ska ha samma rätt till standard och ekonomisk kompensation.
Jag tycker inte heller att man ska betala en procentsats utav sin inkomst i skatt utan ett fast belopp oavsett. En avgift som ska bekosta vad det kostar att leva i samhället och vilka kostnader ett samhälle har för dig. Precis som en föreningsavgift, en fast summa. Vill man ha ytterliggare lyx i livet får man bekosta detta själv genom olika försäkringar eller samköp.

Själv började man arbeta som 5åring och plocka kottar för en femma samt samla burkar för att kunna spendera till godis. Samtidigt som jag sparade varenda veckopeng jag fick. Har jobbat hela livet och trivs med att arbeta. Se vart det har tagit mig, och jämför med vart andra är. Räcker med att ta en titt på mina fd klasskamrater så har man svaret.

Jag är inte född med en silversked, tvärtom mina föräldrar har varit lägre än arbetarklassen varav min mor har inte alltid haft arbete ens. Jag har inte åkt till alla tropiska länder under min uppväxt. Jag har inte hoppat på en studsmatta ens.

*Röstar blått imorgon för ett Sverige där de mer engagerade och aktiva i näringslivet ska få mer tillbaka för den tid de lägger ned.

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat