Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-18, 09:53   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18624
Standard

V64 Bergsåker 18/7

Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Min (och många andras) spik i omgången blir 2 Attraversiamo i avd 3 som gjorde en riktigt fin insats senast och vann med många längder på 1.10,5 över medeldistans. Det är väl om nån Redén hästar som skulle kunna vara nåtslags motbud men nja det här ska Erik bara lösa!

AvdI
2 Digital Ink har fått ett litet uppsving i karriären igen, var med i Norrlands Stora Pris (Norrbottens Stora Pris givetvis, Halläning har dålig koll på loppen "där uppe") nyligen givetvis hade man inget om vinsten att göra men hängde med dugligt i ryggar in i mål. Senast var han 4:a i ett långlopp där man bl.a slog On Track Piraten.
1 The Last Ticket var med i Enigma/Bjerke Cup för en dryg månad sedan var tvåa i finalen före hästar som Michelangelo Ås, Donatomite t.ex, drygare distans nu men de har den visat att den klarar av tidigare!
8 Muscle Hustle har svikit som favorit två gånger i rad och har fått ett taskigt läge nu, formen?
7 Ochongo Face har varit ute mot tuffa gäng och trivs över lite längre distans och känns just nu som ett litet fynd bortglömd på 4%!
5 Shocking Superman jagade jag en del tidigare i år men formen verkar vara på väg åt fel håll tyvärr..
Sist men inte minst 6 In Vain Sund duoan Kihlström/Redén får man givetvis inte glömma hästen har dessutom trivts bra på distansen förut!

AvdII
Uttagning till Dam-SM, helt ärligt ett ganska ojämnt fält vad de gäller kuskarna. 11 Caligula har ett tråkigt läge men Susanne Österling brukar lyckas bra i lopp där endast damer kör! Trots läget en tänkbar spik för min del. 2 Everest Sisu har ett roligare läge men desto tveksammare kusk men egentränadkörd måste ändå ses som ett plus jämfört med övriga.
5 Order By Box har en av de bättre kuskarna i loppet och Sofia Frilén har dessutom kört hästen förut!

AvdIII
2 Attraversiamo, bläddra vidare.

AvdIV
Klurigt lopp och det blir många streck på min andel här, 13 Sheliah Laday har jag jagat många gånger och jag fortsätter med det skam den som ger sig!
12 Carja gjorde en positiv insats i dubbla lopp på Dannero när High Coast Midnight Race avgjordes!

AvdV
Mitt första streck här blir 4 Twist N´Face med en intressant kuskdebut på hästen med Örjan Kihlström, snabb ut felfri så tror jag Örjan kan lura bort loppet! Roligt drag i omgången och troligen min roliga DD spik!
Men på V6 blir det några streck till!

AvdVI
Finalen i Norrlands Elitserie för 3-åringar!
11 Acciao med Gocciadoro har gjort idel bra prestationer i denna Sverigeturnén och offensivt upplägg är väl att vänta.
2 Global Adventure och 3 Power är tuffa motbud!

Senast redigerad av viking90 den 2019-07-18 klockan 13:54.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat