Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-18, 12:56   #6
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det är något av ett måste att man tillhör de topp 100 travnördigaste i Sverige och dessutom ha en rätt så god analytisk förmåga och bra siffersinne, om man skall sätta odds på svenskt trav. Tyvärr är ju inte travet särskilt stort, så det är lite si och så med betalningen till dem. De flesta profilerade spelläggare inom ATG Tillsammans tjänar mer. Det gör att spelavdragen blir höga och oddsen kommer sent när man ser hur landet ligger, för de måste jobba med annat också.
Att de är skickliga, ja, om det beror på oerhörda travkunskaper eller skicklighet på att agera bookie, det är frågan.

Snarare är väl förmågan att hantera system och hjälpmedel för insamlad information den avgörande förmågan , dagens oddssättare kallas väl , och är, traders!?

Bayesian inference är nyckelkonceptet för dagens oddsättning har jag hört? Kraftfulla system som hanterar detta tycks vara nutid och framtid, sen ska ju informationen in, vilket är en annan femma.
Det klassiska påståendet om att balansera böcker, förekommer det ens nuförtiden?

Själv kan jag tycka att en alltför skicklig oddssättare kommer att döda intresset för de fasta oddsen, om det nu ens är möjligt att vara så "duktig". Bättre att bjuda kunderna på lite överodds och limitera de som lyckas utnyttja det hela !

Måhända, här spekulerar jag, kan det vara effektivt att behålla en del välinformerade spelare för att på så sätt få information...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-07-18 klockan 13:11.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat