Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Att de är skickliga, ja, om det beror på oerhörda travkunskaper eller skicklighet på att agera bookie, det är frågan.
Snarare är väl förmågan att hantera system och hjälpmedel för insamlad information den avgörande förmågan , dagens oddssättare kallas väl , och är, traders!?
Bayesian inference är nyckelkonceptet för dagens oddsättning har jag hört? Kraftfulla system som hanterar detta tycks vara nutid och framtid, sen ska ju informationen in, vilket är en annan femma.
Det klassiska påståendet om att balansera böcker, förekommer det ens nuförtiden?
Själv kan jag tycka att en alltför skicklig oddssättare kommer att döda intresset för de fasta oddsen, om det nu ens är möjligt att vara så "duktig". Bättre att bjuda kunderna på lite överodds och limitera de som lyckas utnyttja det hela !
Måhända, här spekulerar jag, kan det vara effektivt att behålla en del välinformerade spelare för att på så sätt få information...
|
De flesta jag vet som sätter/satt odds på trav försöker se allt och föra enkla anteckningar. Utöver det koll på vad tipssajter och tidningar säger, men det stannar ofta där. Resten är statistik, affärsmannaskap och limitering.