Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-19, 08:18   #1
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

V65 Bollnäs Lunch 19/7


Fredagslunch & V65 ifrån Bollnäs med åtminstone nåt fint lopp och i ärlighetens namn några riktigt lågklassiga lopp.

Vi startar med V65 kupongens höjdpunkt avd 6, vi såg duon Emilia Leo & Oscar Berglund ta en fin seger med Shocking Superman igår (jag trodde dennes form var på väg neråt men dom motbevisade mig) här har dom en till väldigt utmärkt chans för att få ta sig till vinnarcirkeln!

Spets och slut med 3 Coubourg Hanover känns som ett väldigt troligt scenario och är ett spikförslag från mig!

En kompletterande spik till Cobourg Hanover tycker jag kan vara 11 Real Masterpiece (avd 3) som näst senaste gjorde ett heroiskt lopp efter en tidig galopp kom man tillbaka och var tvåa! Senast var man ute mot väldigt tuffa hästar så som Global Undiceded, Visa As & Kövras so Far med andra ord går man ner ordentligt i klass till det här loppet!
Motbud är en intressant debutant hos Fredrik B Larsson, 3 Master Blaster som inte alls stämde hos Reijo Liljendahl och byter tränare efter bara 3 starter.
Master Blaster inledde karriären lovande uppe i norr med 6 segrar på 7 starter.

3-åriga 5 Tigerlilje (avd4) ser ut att bli storfavorit i sitt lopp, spår 5 i volt har hon klarat av tidigare och i senaste starten var hon totalt överlägsen gick 1.32 över 2140m. Även om det är svårt att plocka in 20m över sprinterdistans tror jag 13 Furderud Prinsessa kan utmana hela vägen in på linjen, vinner ingen av dessa två så är det väldigt öppet där bakom.

I avd1 för vi se en duell mellan två Love You avkommor, 2 Edrica som satt fast med mängder av krafter senast efter en väldigt försiktig/konstig styrning mellan favorit blir fuxen 6 Golden Boy Sisu som har sett riktig pampig ut i sina senast starter!

Senast redigerad av viking90 den 2019-07-19 klockan 08:23.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat