Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-24, 14:10   #19
Bluesmith66

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
På förhand finns det tre stycken tvåhästarslopp. Jag funderar på att välja (rätt?) häst i alla tre som spikar. Pydin är en av dem, men det är också mycket skrik på den idag. De andra två är Brenne Blesa och Nordsjö Odin. Vi får se.

Är lite inne på samma linje men kör med två spikar på mitt system idag.
Lutar, just nu, åt spik på Brenne Blesa och Pydin.
Min känsla är att Nordsjö Odin har några fler konkurrenter som kan vara med på målfotot i sitt lopp än vad de andra två har.
Jag hoppas/tror att Brenne Blesa hittar ut och bara är bäst samt att Pydin i nuvarande toppform plockar ner Tangen Haap från dödens när det nu rör sig om medeldistans. Större chans för T.H. att slinka undan om det hade varit kort distans gissar jag.

I övrigt tycker jag omgången känns öppen och att vilken kuse som helst kan vinna i loppen 4,6 och 8 och har själv täckt upp rejält i dessa tre lopp.

Även om Örjan kör favoriten i V86-4 så är det trots allt ston det handlar om. Vanligtvis brukar de ha svårt att gå ute i spåren och runda stora fält...men Örjan är Örjan såklart.

Vet inte om min feeling är så mycket att lita på men har fastnat lite på följande kantbollar:
6 Gina Carano i V86-4.
9 Chic Summer och 11 Divina i V86-6.
7 Pleasure for Cash i V86-8.
Dessutom hotar ju Thomas B Nilsson med att köra i spets med 2 Prince SW i detta lopp. Vad det hotet är värt vet jag inte men jänkarvagnen ska hakas på utöver barfota runt om och helstängt med hål i som den gått med i tidigare lopp. Ett riktigt långskott men med ledning på kort distans och några galopper på de mer betrodda så kan ju nästan vilken åsna som helst rinna undan.

Kan inte redovisa mitt system innan spelstopp då jag väntar in i det sista med inlämning, och vet inte om det är nån mening att lägga upp det efter spelstopp ?
Jag gör mina system i Jokersystemet och vanligtvis en kombination av poäng och kuskar, eller en kombination av poäng och utgångar på ett antal förväntade spetshästar som måste vinna.

Hoppas jag inte lurat in er på villovägar med mina tankar idag, men lycka till med era spelbeslut !