Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Kanske för att det var 5 800 i publiken som nu fick se en del av travets stora namn, se hästar göra prestationer de inte är vana vid att se och marknadsföra travsporten till alla intresserade hälsingebor. Priset för att ha ett stort lördagsspel som engagerar många är att det ambulerar runt. V75 som bara går på Solvalla, Jägersro och Åby skulle inte locka samma omsättning efter några år, och väldigt troligt skulle spelet i veckorna i stort sett dö ut.
Det här vet alla sporter om, det är inte bara travet som marknadsför sin sport "på orten" utan alla förstår vikten av att göra sporten stor och nära för många.
|
Nejdå, det finns allt en gubbe nere i Skåne som aldrig kommer förstå det där hur många gånger och hur pedagogiskt och utförligt det än förklaras. Ungefär som när jag skulle förklara hur odds fungerar för en av mina ex. Spelade ingen roll hur grundligt jag än gjorde det med slantsingling och allt.
-Du får 5 spänn tillbaka på en satsad krona om det blir klave, spelar du?
-Nae...
Nästa ex undrade efter en spelning vi sett när jag sagt att jag tyckte basisten varit bra. Vem av dem var det?
Inne på femte året på den här flamman nu. Peppar peppar.