Klart spelvänlig omgång på Rättvik, till skillnad från tävlingarna i tisdags och onsdags som bara vara sportsligt bra och inte spelmässigt.
Mina tankar innan all information (missledande

?) ramlar in under morgondagen:
Bästa spiken: Avd 2 nr 3 Get Ready On Tour. Innehåller alla parametrar för en bra spik. Bra häst, toppform, optimal balans, spetsfavorit och toppkusk. Måste vara bra chans till spets och slut. Favorit visst, men rimlig procent enligt mig.
Tänkbar spik: När jag öppnade startlistorna i söndags var Urgent Call den jag direkt tänkte som bästa spik. I princip samma anledningar som i avd 2. Dessutom perfekt inmatchad. Det som är lite tvekan är just spetsstriden, finns flera snabba utvändigt. Favorit på spets men inte lika trolig som i avd 2. Så det kan bli gardering här...
Mitt stora skrälldrag: Stumne Scott i kallblodsloppet. Tyvärr verkar statistik-Jens också fastnat för den och det är illavarslande. Har följt hästens lopp i Sverige och varit nära vinna fina pengar på den. Trivs i Sverige och oftast gjort riktigt starka lopp, tyvärr dock väldigt ofta serverad blytunga resor eller för sena attacker av den gode Fransson. Jeppson upp och springspår på tillägget låter som ljuv musik och den är galet bortglömd. Kanske tokspikar....
I övrigt: Avd 5 svåraste loppet. 2 % på en sån bra häst som Allowable som har läge, är startsnabb och trivs på Rättvik. 1 % på formtoppade och startsnabba Juliana Bore... Helgardering?
Milliondollar och Sorbet har ju normalt toppchanser såklart. Men Fredde B från spår 7 går inte att spika och Sorbet är ju trots allt formen dunkel. Minsta dipp och startsnabbheten minskar och Dante kommer förbi, då vill inte jag sitta med spik på Sorbet.
Goop toppchans i sista men vill nog ha med både Adrian och Oscar J där åtminstone. Kanske några till.
Reducerat blir det som vanligt, med BaraTrav.