Varför kommer Flemming till Rättvik med en enda häst - V75-5 9 Andre Ward, som nu är streckad till 10 %. Flemming kommer nog inte bara för att njuta av den härliga utsikten över Siljan. Mitt bolagssystem har gått bra en tid - men utdelningarna har varit magra. Idag provar jag att inleda med tre spikar. Sedan sätter jag mig lugnt och njuter av travet inkl Hambletonian.
1) 1 r7-2 (Tack och lov finns det olika teorier om detta lopp. För mig känns det klart - 1 vinner från alla positioner och blir spik. 7 har för dåligt spår. Fredrik är rädd om sin guldklimp och får andraspår en bit bak och hinner inte fram till vinst)
2) 3 r2-5 (PU skickar upp 3 som blir favorit. Bra spår, bra kusk, bra allt. Spik)
3) 5 r7-6 (Guld har bara fått sju starthästar av skiftande kvalitet. Dante Boko kommer med tre raka ägg sedan elitloppshelgen. Baron Gift skriks det om inför alla lopp - men han levererar inget. Storfavoriten Sorbet slår in straffen utan målvakt. Spik)
4) 1,3,5,6,14,15 r4-12 (Jag kan inget om kallblod. Streckar de som verkar har chans och hoppas på 6 med springspår till 3 %)
5) alla r8-7 (Favoriten 4 imponerar inte. Här kan vem som helst vinna)
6) 1,2,4,7,9,110,11 r8-6 (Har råd att strecka "alla med chans". Goop-älskarna får dock en chans att manövrera ut mig här)
7) 5,6,7,9,11,13 r1-2 (Goop blir med rätta favorit med 6. Jag vill dock gardera honom och hoppas få in en småskräll. 1 har inte visat något på länge och är överstreckad)
Kostar 1512:-. Det är 21 millar i jackpot. Hoppas några på Sharps tar hem en stor del.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|