Citat:
Ursprungligen postat av SO
I ett kallblodslopp på Bergsåker i klassen runt 1ook (!) sänkte 8 av 12 upp emot 2,5 sekunder... en dåre från dalarna drog upp tempo och favoriten blev inte nedsläppt och resten hakade på...
Jag tycker det finns bättre parametrar, t ex insprungna pengar i förhållande till tilläggen, Vem står best inne på pengarna är oftast bra att titta på.
Tiderna är ju så beroende av positioner, banans beskaffenhet, skor resp barfota och mycket mycket annat.
Ända sedan 60 talet har jag inte ägnat "bästa tiden" någon större uppmärksamhet och har ingen anledning att ångra mig
ta det inte personligt bara, alldeles för många på Sharps stirrar på tiderna!!
Nu ere spännande på V86... blir det inge pengar blir jag besviken
|
Ähnar man inte "bästa" tiden "någon större uppmärksamhet" så vet i fan varför man tror man kan något om trav. Att utesluta en parameter och tycka man är "cool" förstår jag verkligen inte. Det finns de som enbart går på tider och blivit mångmiljonärer! Det finns de som spelat på startspår bara och... och det finns de som enbart...
Men att rata en viktig information är verkligen amatöraktigt enligt mig!
EDIT: Och så klart måste man tänka på vilken bana tiden är satt på samt lite övrigt! Vissa banor är ju klart snabbare etc. Samtidigt är en 13.8-tid som segrare mer värdefull (enligt mig) än en 13.2-tid som femma i ett lopp invändigt utan chans att utmana...
Men som sagt ovan så är tiden ändå ett bevis på hur snabbt en häst kan springa!