Ämne: V86 Bollnäs
Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-08, 12:47   #186
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Bästa tiden på distansen är ju mer sekundärt än snabbaste tiden oavsett distans enligt mig. Men det varierar lite. Adi Galia hade ju snabbast tid i loppet på 11.2 åtminstone.

Och vinnaren var... just det Adi Galia

EDIT: Global Unlimited hade snabbast i första och vann... Avslutningen med Odd Herakles hade vi också en vinnare med snabbast tid.
Fantastiskt.
Redan utan att kika på "tiden" var 1an i första min gissning av vinnare på givna lägen , kusk, tränare segerprocent(!) osv. 17 ggr??? Sjukt
Edit: Vissa kunde nog döma ut honom som "icke-vinnare" på årets starter innan detta lopp då på sina 10 1-2-0 ... kan det månne vara så att bra rekordtid korrelerar med "icke-vinnare" ? Vore isf viss logik i det då pace av bättre motstånd oftast renderar i bättre tid!? Även så att där månne fortfarande är en skillnad mellan Kim Moberg och Erik Adielsson som förövrigt tagit samtliga årssegrar med Global Unlimited!?

Nu är det ju inte det att jag på något vis ignorerar tider, bara det att "rekordtid" är en notering tagen helt ur sitt sammanhang som programdata!

När jag kollar en häst (oftast orkar jag inte) läser jag igenom hästens tidigare starter vid behov, många hästar har man redan koll på, och då ser man sammanhanget mycket bättre, priser i lopp, "tid", datum etc etc och räcker inte det klickar man fram lopp och motstånd och till detta en arkivvideo där sättet "tiden" tagits framgår.

Allt detta till trots, utan inside info är du schack matt i travet, vilket oxå är anledningen att jag med varierande framgång numera nöjer mig med att spela på Sydafrikansk galopp med ledning av tränare, jockey, namn och färg på dressen då travet kräver alldeles för mycket energi i förhållande till payback, menar ska man ändå förlora gör man ju inte det till URSLA ATG- arslena utan hellre till Bet365 haha
Den stora fördelen med hästeriet i Sydafrika är att man inte förleder sig själv att tro att man vet något om objekten !

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-08-08 klockan 13:41.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat