Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-09, 08:13   #15
kisumu
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Det bästa rådet en gammal man kan ge (började med 24 raders system på tipset tidigt 70 tal) är att ha ngn form av sidoinkomst. All respekt till de som klarar av pressen att enbart leva på spel. Krävs en särdeles mental styrka för det. Tror att Nicksson är lite blygsam när han säger att han inte är särskilt bra bra utan bara kör på.
Men men , jag har själv i perioder levt på spel men upplevt det som väldigt stressande och inte värt "friheten". Har genom åren träffat en del spelare som har haft en positiv roi men inte begripit att det liv med extravaganser som många periodvis framgångsrika gambler lätt faller in i förvandlar livsinkomst roi:n till negativa siffror. Kommer ni ihåg pokerboomen där tidningarna var fyllda med unga män som "vägrade" åka ekonomiklass på flyget. Många av dem är de som idag stoppar morgontidningen i din brevlåda.
Fast inkomst för månadsräkningar, ev överskott trading/spel in på aktiemarknaden och sedan kan jag ibland ta ut pengar från isk kontot och förgylla vardagen. Passar mig bra. Dessutom får jag ta lån och jobba in pensionspoäng. I dagens finansiella system blir du utestängd från lånemarknaden om du inte kan visa upp en fast inkomst och nej regelbundna insättningar från spelkontot räknas inte dit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicksson (+111)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat