Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Edit: Borde ha svarat till mikaels och inte till dig olle. Sry.
Går du någonsin för "hela potten"? Jag har fått för mig att du lirar betydligt mer sannolika utfall som sällan ger mer än 500k i utdelning?
Då kvittar omsättningen totalt för dig.
15M eller 150M kvittar. Ett utfall som "borde" ge 250k kommer att ge ca 250k både med 15M och 150M i omsättning.
"Låg omsättning" är det sista som borde vägas in i spelbeslutet för 99.9% av alla som spelar V75.
|
Förr(läs 20-40 år sedan) gick jag för potten, vilket "kostat" en hel del...helt rätt att jag numera riktar in mig på ett intervall mellan 10 o 500k, hade jag anammat samma princip förr(då det var "enklare"(kunskap var man tvungen att "jobba ihop" och konkurrensen från "stora system" var obefintlig)), så skulle det rönt större framgångar...kommer dock att någon gång per år "gå för det" och det är läget när jag hittar en "Hallsta Vinnex"(tyvärr jobbade jag den dagen, fast det gör jag ju alltid då

) tillsammans med en "Järvsöfax" och sedan måla ordentligt...Rätt snarlikt upplägget SO hade på sitt system igår och då har jag tänkt använda ca 10000 rader i övriga fem lopp...Har för övrigt detta finansierat av fem "sleeping partners", för mig ett perfekt upplägg, då "ju fler kockar..", riskerar att "röra till" och/eller "vattna ur" mina grundprinciper...