Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-17, 13:18   #29
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 367
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är snudd på värt ett nobelpris för att sända digitalt med så liten fördröjning i bra bildkvalitet och ljud. Att göra det från en punkt till en annan fungerar väl hyfsat, men det sitter ju tusentals människor och vill se ATG Live och att dela upp signalen och sända ut den till så många instanser med så liten fördröjning är det riktigt svåra.
Det svåra är väl att det ska konverteras och sen att det även "behöver" komprimeras till viss del för att sedan datorn ska läsa av och göra om det till rätt format och kunna spelas upp?

Att kunna sända något live med digitalt och nära på noll fördröjning borde i sig inte vara något problem väl?

Verkar som problemet är att de som började koda det här för x antal år sen började i fel ända. Just för att de inte alls förstod behovet av "live".

Annat var det med analoga tv-sändningar då man kunde följa OS från t ex andra sidan världen och man hörde startskottet (via tv) på 100 meter före de som satt vid mållinjen på arenan
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat