Citat:
Ursprungligen postat av olle
Jag skaffade ett sådant där IP tv abonnemang för någon månad sedan som väl ligger i gråzonen om det är legalt , men med tillgång till 17 000 tv kanaler i ruggigt bra kvalitet för 1500 om året svårt att låta bli. På två månader har man tjänat in vad man betalade för cmore, viaplay och strive sport innan och tom viasat sport ultra HD funkade perfekt igår när jag kollade Manchester C - Tottenham. En halvminut i fördröjning på en livesänd fotbollsmatch saknar betydelse om man inte livespelar.
Atg live finns där i tre olika kanaler. En med normal streamingkvalitet, en i HD och en i full HD . Bilden är ruggigt bra men fördröjningen uppskattningsvis 30 sekunder. Har även tillgång till dantoto racing live i Danmark och de norska travkanalerna som också ingår i paketet. Inte testat fördröjningen där men bilden fantastisk.
Ska testa atg lives nya tjänst med nästan direkt när rapporterna blir bättre om att det inte buffrar , för när jag kör liven via atg.se alltid via AirPlay till tvn och om det redan buffrar när ni kollar direkt på sidan lär det inte funka optimalt att sända signalen vidare till Apple tvn via telefonen.
|
Fast att det är stor delay på dom där pirat-IP:tv saknarju inte helt betydelse i dagens informationssamhälle. Spurs gör ett grymt mål o vips så får du en pushnotis eller ett meddelande från din polare och på din skärm så är dom på egen planhalva typ, mkt störande iaf om du frågar mig som har mkt fotbollsintresserade polare
Angående ATG:s lösning så provade jag att köra på två olika skärmar, och det verkar som dom har ngn funktion som gör att sändningen förutom att det är live live även synkar med vartandra. Ljud och bild var exakt synkkade på båda skärmarna. Det gör ju att alla får spela på samma villkor, känns shyst.