Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-18, 19:53   #1
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

V75 Bergsåker 24 aug (multijackpot)

Lönehelg och spelhysteri hela veckan när V75 racet startar på onsdag. Spelmässigt är det såklart denna omgång som är intressant och ser väl sådär lagom svårt ut.

V75-1

Två hästar som sticker ut. Goops Guillaume Boko som varit riktigt bra i Goops regi. Utklassad av megastjärnan Staro Mc Millan senast på Jägersro men någon sådan häst startar inte här. Berghs dam SM vinnare Caligula också sätt ruggigt fin ut. Resten ska inte räcka mot dessa två kanoner normalt.

V75-2

Sorgligt att se att kallblodseliten är så oerhört tunn. Utan norska hästar blev det som det blev och hade varit ännu värre i derbyt och kriteriet utan de norska hästarna. Travsporten borde verkligen fundera på om det inte satsas alldeles för mycket pengar på kallblodssporten när det ser ut så här. Pengarna skulle kunnat användas på ett mycket bättre sätt känns det som. Väldigt klent intresse på en utdöende ras känns det som. Satsa pengarna på varmbloden i stället. Vinner gör nog Pydin. Har väl siktats på detta hela året och motståndet är ju mediokert.

V75-3

Ett ok men inte mer silverdivisionslopp. Kanske dags för Hazard Boko nu när värsta motbuden fick bakspår? Snackis senast men galopp direkt. Värst emot såklart Bucks To Burn och blir det körning vinner nog den.

V75-4

Ett lopp som hedrar en stor man inom travsporten speciellt i Norrland. Lasse Lindberg gick bort alldeles för tidigt. Underbart spellopp med riktigt bra hästar och gasglada lärlingar. Visa As har ruggig kapacitet och gick 12,5 senast över full distans. Klar förstahäst känns det som. Fick dock stryk av Queen of Sand senast men om jag minns rätt fick den ett mycket bättre lopp. Känns dock som att man bör ta med en hel del b hästar med för att vara säker.

V75-5

Detta klass 2 försök ser rätt mediokert ut med mest norrlandshästar av lunchklass. Lite dålig koll på Imola Boko i nuläget men kusken spåret och säkert skoryck nu gör att man tippar den på ren feeling men klass 2 måste alltid pluggas mer när man följer vardagstravet så dåligt som jag gör nu.

V75-6

Dåligt spår för Falcon Am men vilken häst. Marciano var en bra unghäst hos Kolgjini vill jag minnas men är nog något helt annat med V75 än vardagstrav i Harstad och Boden där vinsterna tagits. Vilken spurt senast av Lexington Hall men har ändå känslan att det är en spetshäst . Sir Henry P Hill spår 1. Är det bra? Stallformen? Kul spelllopp.

V75-7

Grattis Riordan. Perfekt spår och utan tok leder världsstjärnan Ringostarr Treb årets SOT runt om . Aldrig att någon har en chans att ta en längd. Tror man på tokkörning är väl nästan alla tänkbara b hästar, men jag spikar nog om den ska gå med samma utrustning som i Åbergs och det inte blir snöstorm i Sundsvall på lördag.

Blir en kul omgång att läsa på i veckan....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), SakanAA (+5), 1William (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat